Нещата, които искам да направя през живота си?

Днес попаднах в един от сайтовете за губене на време на списък на тема: „Нещата, които искам да направя през живота си”.


Цели 100 фантастични неща, които било задължително да направиш. Някои съм направил вече, други определено не са ми интересни. Приех списъка с лека насмешка, защото някои от нещата наистина бяха пълна фантазия и служеха просто да допълнят бройката до 100.
Помня един мой списък с желания. Пазя го още някъде из нещата си. Няма смисъл да го гледам. Знам какво пише в него наизуст. 
Всъщност списъка не е само мой. Писахме го заедно с жена, с която мислехме, че ще сме заедно до края. Не се получи. Остана само списъкът. Нещата естествено не са изпълнени. Бяха писани за двама.

Не съм писал повече такъв списък. Винаги съм знаел, какво искам да направя и съм се стремял да го осъществя. Не винаги съм успявал, но не правя трагедии от това. Опитвам отново.
Докато четях списъка в сайта реших ,че имам нужда от такъв списък. Само, че не за нещата, които искам да направя, а за нещата, които се надявам никога да не ми се случат.

Нещата, които Не искам:

-НЕ искам да остарявам.
Не физически. Това се случва с всеки. Природен закон без компромиси.
НЕ искам да загубя интерес към живота и да живея без да може да ме развълнува нещо. Само със спомените си. Не ме е страх от смъртта. Страх ме е от безсмисленото съществуване.

-НЕ искам да загубя никого от близките си. Знам, че все някога ще се случва, но се моля тези мигове да се отдалечат, колкото се може по-далеч във времето.

-НЕ искам, ако някога пак срещна любовта, да я оставя да си отиде.Каквото и да ми струва.

-НЕ искам никога повече да виждам отчаяние и мъка в детски очи. Децата са единственото нещо, за което мога да завидя на някого.
Детските очи са най-верния индикатор на света наоколо. Когато са тъжни, нещо не е наред с нас възрастните.

-НЕ искам никога да се налага да взимам решения за съдбата на друг човек. Дори, когато си мисля, че е за доброто на този човек.

-НЕ искам да оставам никога сам. Човек може да е сам и сред хиляди хора. Всеки има нужда понякога от това, но само за минута, час, ден. Иначе е наказание. Виждал съм такива хора.

-НЕ искам да предавам, или да бъда предаден от приятел. Всеки сам избира приятелите и враговете си. Досега съм успявал с избора. Освен веднъж и Не искам да се повтаря.

-НЕ искам да правя компромиси със съвестта си. Всеки ден се съобразявам със мнението на хората, около мен и си намирам извинения да замълча, за да не обидя някого. Да не направя нещо, което мисля, че е правилно, но НЕ искам. НE искам да го правя повече!

Списъкът не е от 100 неща. Сигурно ще го допълвам с времето, но този път ще го чета всеки ден.
Защото това са нещата, които НЕ искам.

06.02.2009год.

....

24 коментара:

  1. "Незнам какво искам, но знам какво НЕ искам". Страхотен списък, харесва ми много!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Мисля,че това е по-важния списък, който всеки трябва да има.

    ОтговорИзтриване
  3. И аз ще си го разпечатам и ще го залепя вкъщи някъде :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ако си верен на себе си, няма да имаш нужда от такъв списък.

    ОтговорИзтриване
  5. До анонимен 1
    По-важно е да помниш нещата, които ти не искаш.

    ОтговорИзтриване
  6. До Анонимен 2
    Съгласен съм с теб, но колко от нас винаги успяват.

    ОтговорИзтриване
  7. За мене по-важно да знеш какво точно искаш и рано или късно го получаваш. Не е хубаво да мислиш за негативните неща в живота . Всичко във Вселената е енергия и ако мислим позитивно нещата ще се нареждат така както искаме.

    ОтговорИзтриване
  8. Не мислите ли ,че това за което човек най-много мисли и това на което обръща най-много внимание има голяма вероятност да се случи.Всъщност със сигурност се случва.Въпроса е до каква степен успявате да задържите вниманието си върху дадено нещо.Хубаво е човек да знае какво иска и какво не ,но да се чете списък с това какво не иска всеки ден е най-добрия начин тези неща да се предизвикат.

    ОтговорИзтриване
  9. списъка е чудесен, но още по-чудесен ще е, ако е искам и обратното на това, което не искаш. На пълно съм съгласна с анонимен за вселенската енергия и позитивното мислене /затова списъка трябва да се обърне/.

    ОтговорИзтриване
  10. Нека споделя и аз какво мисля.
    Според мен, важното в случая е, че трябва да знаем какво искаме, за да се стремим към него с последователност и усърдие. А какво не искаме, това е добре да го знаят другите около нас. Трябва да споделяме помежду си нежеланото, това ще подобри отношенията ни, защото ще се съобразяваме един с друг, ще проявяваме толерантност и разбиране и няма да получаваме неочакваното:))( ако държим на себе си и на другите около нас, разбира се). Нали животът това сме ние и другите.

    ОтговорИзтриване
  11. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  12. Идеите в списъка са ценни и много хубави и се радвам и благодаря, че е публиуван, защото ми напомни за нещата, които смятам за важни, но помислете малко..
    ..който си мисли за искане/неискане, получава именно това; който си мисли за стремеж, не спира да се стреми; ако търсиш любовта, едва ли ще я намериш; докато ходиш, няма да стигнеш. И да обърнете списъка, същия ефект ще има - никакъв. Всеки решава сам за себе си какво да изживее. Изживяването е същността, a искането, стемежа и желанието са просто възможни варианти за избор на изживяване.

    ОтговорИзтриване
  13. Подкрепям коментара на Nadia,защото е казано,че каквото поискаш,това ще ти се даде.

    ОтговорИзтриване
  14. Приятелю, ти си направил по-лесния списък, него всеки може да състави, по-трудното е да кажеш какво искаш да направиш и още по-трудното е да го осъществиш. Имам твоя проблем, за съжаление...:))) Успех

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря на всички оставили коментари и се извинявам,че не мога да отговоря на всеки поотделно.В последните коментари обаче се очертава едно мнение, с което не съм съгласен.
    Да животът е едно движение и насочена енергия. Ако някой си сложи ръката на сърцето и каже,че желанията му са същите,както преди 10 години няма да му завидя. Това за мен означава,че или не е имал достатъчно желание да ги осъществи.Стоял е 10 години на едно място или се е връщал назад. Желанията ни се развиват заедно с нашето развитие.Нещата,които Не искаме, остават постоянни. Защото те са това, което представляваме като личности.Може в горния списък променим, словореда и тези неща, да се превърнат в желания, но ще сбъркаме.

    ОтговорИзтриване
  16. Браво, Крист! Според мен, да знаеш какво не искаш, се гради на жизнен опит и затова е много ценно. Да искаш нещо е като да избираш от менюто непозната храна - може и да ти хареса, може и да се окаже, че не си искал това. Не напразно е казано: "Внимавайте какво си пожелавате!"
    По въпроса за Вселената и енергията и аз непрекъснато чета подобни книги - като се започне от Луиз Хей и се стигне до квантова физика. Не познавам човек,обаче, който да е постигнал нещо друго освен емоционално дистанциране от проблемна ситуация. Това, разбира се, помага, но не е целенасочена енергийна работа за постигане на целта чрез квантовите закономерности на Вселената.
    Крист, ако не бях в период на възхитителна фрустрация, бих си пожелала да бъдете сред приятелите ми - Вашият списък е и мой. Здраве, щастие, късмет!

    ОтговорИзтриване
  17. Господи коко добре те разбирам...
    В момента съм на кръстопът и ми се иска да се обградя само с хубави неща, за да има за какво да се хвана. Трябва ми спасителна сламка, опора, а каква по-добра от това да имаш онези неща, които те правят щастлива. За съжаление, много често когато имаш едно, нямаш друго...
    Пожелавам на всички повече любов в живота ви, защотото често се сещаме за нея чак когато я изгубум...
    ДАКИНИ (тибетски ангел)

    ОтговорИзтриване
  18. Krizt, аз осъзнах към какво се стремя преди повече от 10 години. Да, разбира се че има развитие в начините по които се опитвам да се доближа до това, но 'желанието' си остава като цяло същото.
    Ако животът е движение на насочена енергия, дали пък постоянната промяна на посоката й не би била пълна загуба? И друг въпрос, дали наистина желанията ти се променят, или просто израствайки започваш да ги описваш с други думи?
    Опитвал ли си се да се определиш чрез неща които СИ, вместо чрез неща, които не искаш?

    Това ми напомня за историйката, в която едно дете питало баща си какво е зебра, а той казал:
    - Виждал ли си жираф, едно такова високо, жълто и на кафеви петна?
    - Да - казало детето.
    - Е, зебрата няма нищо общо с това. - казал той.
    :)
    http://fallarusm.blogspot.com/2009/01/handbook-2009.html

    ОтговорИзтриване
  19. Хубава идея.Нещата, които СИ. Мисля,че ги знам, но не съм ги описвал.Хората рядко го правят. Предпочитат да се виждат през очите на другите около тях, а е грешно.

    ОтговорИзтриване
  20. Преди години, не прекалено много реших, че Животът ми е безсмислен. Направих голяма грешка, натрових се с лекарства. Спасиха ме, на косъм. Причиних много притеснения на близките си, на хората, които ме обичат. Не мога да си го простя. А имах приятел, с който и досега сме заедно и живи и здрави през месец Юни ще имаме дъщеричка. Имах родители и брат. Подцених щастието и нараних много хора...Да, наистина действителността не ме удовлетворява, но трябва ли да стигам до такива крайности на 31 години?!...

    ОтговорИзтриване
  21. Всичко зависи само и САМО от нас. Има една приказка= това което човек сам си направи и Господ не може да му го направи. Аз съм оптимист (ти също си оптимист . Докато си жив и здрав живота и бъдещето е пред теб и в твоите ръце. Цялата сила е в нас самите и в нашите желания.

    ОтговорИзтриване
  22. Много по-трудно е да кажеш какво искаш, отколкото какво не искаш. ИСКАМ е почти равно на МОГА. Зад ИСКАМ стои позиция, отговорност, воля. Отрицанито е безсилие, бягство от себе си. Влади, бъди смел и кажи на целия свят какво ИСКАШ. Направиш ли го, ще се случи, защото ти самият ще гледаш само в тази посока и ще отстояваш желенията си, ще защитаваш позицията, която си обещал на света. Успех!

    ОтговорИзтриване
  23. Ето такъв списък до сега не бях срещал :)

    ОтговорИзтриване
  24. :-) Дано животът никога не ти предлага дилема от неща, които не искаш! Успех с тези, дето ще пожелаеш!

    ОтговорИзтриване