Защо ми мътиш водата !

Много се изписа и изговори за кризата с газта. Всеки има мнение за причините и
начините за решаване на проблема. Радвам се да виждам толкова умни, будни и отговорни хора наоколо.
Аз също имам мнение, но от скромност ще го запазя за себе си.
Обаче ситуацията е позната и се е повтаряла безброй пъти в човешката история.
Като знам, че историята не е любим предмет в училище, а и бързо се забравя ще си позволя да Ви я припомня с една стара басня.


Басня от Езоп

Веднъж един гладен вълк обикалял край един поток и ненадейно видял едно агне, което тъкмо се било навело да пие вода малко по-надолу.

-Ето ми вечерята - казал си той, - само трябва да намеря някакъв повод, за да си я взема.

- Как смееш да мътиш водата, от която аз пия? -извикал той на агнето.

- Нищо подобно, господине - казало агнето - ако водата там горе е мътна, аз не бих могъл да съм причината за това, защото тя тече от тебе надолу към мене.

- Добре, де - казал вълкът - Да ама миналото лято чух ,че си говорило лоши неща за мене!

- Излъгали са Ви ,господине - отвърнало агнето - аз съм само на

месец. Не съм било родено тогава.

- Не ме интересува - озъбил се вълкът - ако не си бил ти, сигурно е бил баща ти!

След, което се спуснал по склона и схрускал беззащитното агънце.



Поуката:

Тиранинът винаги ще намери оправдание за действията си!


Който народ не помни историята си е осъден да я преживява
отново, и отново и отново.....................

08.10.2009год.

Няма коментари:

Публикуване на коментар