Зверове

Лъвът отпи от кафето, намести се удобно на креслото и разтвори сутрешният горски вестник. Още от първото заглавие, лицето му побледня, а гривата му се изправи нагоре и заприлича на бодлите на Таралежа. На втората страница, от гърлото му се чу глухо свирепо ръмжене, а при вида на снимките на трета, ревът на Лъва се чу в цялата гора.
-Не може повече така!- ревеше Лъвът.- Това не е моята гора, и това не са моите поданици. Не може всеки ден, да се случват такива отвратителни неща. Не може примерните животни, да живеят в страх от безмозъчни вероломни кръвопийци. Искам всички, да се съберете до час пред пещерата ми! Ако някой отсъства, ще отговаря за държавна измяна и ще бъде изгонен завинаги от гората, като преди това ще го изям лично. Крайно време е, да си поговорим и да въведа ред тук, а който не иска да го спазва, да си намери друга гора.
След час всички животни, треперещи и бледи, се събраха пред пещерата на Лъва, пристъпвайки на място смутено, забили поглед в земята.
Лъвът закъсня малко, но когато се появи, ръмженето му увери и най-големите оптимисти, че гневът му не е намалял.
-Е, поне се събрахте всички!- изгледа ги свирепо царят на гората. - Веднъж да постъпите, като верни поданици и да послушате заповедите ми и законите. Само че, в момента, в който ви обърна гръб, сигурен съм, че отново ще започнете с престъпленията. Какво ви стана, бе! До вчера бяхте нормални животни, а днес не мога да ви позная.
-Ами същите сме си, Ваше Величество!- обади се Таралежът.- Ние сме същите, но времената се промениха. Тежко се живее днес, а никой не мисли за нас.
-Как никой, бе!- разяри се Лъвът.- Аз не мисля ли? По цели нощи не спя и мисля за вас. Само че, мисля за нормалните животни, които живееха тук, а не за изродите, в които сте се превърнали.
-Ами наистина са тежки времената.- осмели се да го прекъсне Свраката.- Няма хляб, няма работа, а всички имаме семейства за хранене.
-Хляб ли няма в гората? Да не мислите, че не зная, че няма? От години не съм слагал в устата си залък, но да сте ме чули, да се оплача? Знаете ли колко струва образованието на децата ми в Далечната гора и как смогвам, да ги осигурявам. Времената са тежки за всички ни, но това това не значи, че трябва да загубим животинското в себе си.
-Не зная, какво значи, но повече не се търпи така!- чул се глас, но никой не разбрал, кой се обадил.
-Не се търпи ли?- изревал Лъвът.- Наистина не се търпи повече, но не времето, а вашето поведение. Каквито и проблеми за имате, това не оправдава постъпките ви. Ето само нещата от днешната преса:
-Къртицата обрала горската банка. След като я хванали, се оправдала, че от цяла година не била получавала заплата, а имала кредит и банката взела дома ѝ. Какво глупаво и нагло оправдание! Само Къртицата ли не е вземала заплата? Само тя ли има кредити и е останала без дом? Ако беше само за това, поне да беше обрала само толкова, че да си купи нова къщичка, а не всички пари в банката.
-Гарванът накълвал Лисицата и се оправдал, че го била излъгала и му взела сиренцето. Отново извънредно глупаво обяснение. Откакто се помня винаги Лисицата му е вземала сиренцето и така ще бъде докато свят светува. Такива са законите на гората и ако всеки започне да рита против тях, какво бъдеще ни чака?
-Глиганът пък взел, че пребил Мечката, защото не му отстъпила предимство на горската пътека.
-Сърната отказала да си плати данъците. Данъците, които ще влязат в хазната на гората, на която аз съм Цар. Няма да коментирам повече!
-И накрая, нещо което направо ме шокира. Клепоухият Заек в изблик на ярост, прегризал врата на Сивия Вълк! И това доживях, да видя! Заек да убива вълк. Нямате ли съвест, бе? Не е ли останало у вас, поне малко уважение към законите на гората и към мен? Уморих са да наказвам и съм отвратен от вас. Тръгвайте си и правете, каквото искате. Само за едно ви моля. Запазете поне частица от животинското във вас! Бъдете зверове и се дръжте както подобава, а не като хората! Не, като хората!

6 коментара:

  1. Критично, сатирично, остроумно написано и за най-голямо съжаление на всички ни... много, много срамно е да видим точно този си образ в еволюционното огледало. Неприятната за всички ни истина е, че с появата на човешкото животно еволюцията сякаш се е счупила като проспериращ механизъм.
    Има много да учим от животните, а не да си вирим носа, само защото по безумен начин използваме властта си от това, че сме възкачени на върха на хранителната верига. Властта, е преди всичко отговорност, независимо че откакто човечеството съществува я използва най-вече, за да удовлетворява по (само)разрушителен, егоистичен начин облагодетелстването на безперспективни, разрушаващи системното (био) единство цели и потребности.

    п.с.
    Поздравления за първото място в ТБЛ. Усмивки от мен, Влади.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз се радвам преди всичко, че в хората още има добро, въпреки живота който водят. Това ме крепи.
      А, тбл е вятър в косите и го възприемам по-скоро като агрегатор, отколкото като класация. Аз съм същия,както когато бях и на 3000 място и днес.Чета същото, както тогава. Само обема е пораснал, но засега не ми пречи.

      Изтриване
  2. Остава и лъвът да запази нещо животинско, защото гората скоро няма да се оправи... :)

    ОтговорИзтриване
  3. Какво по-различно им е на хората? :-/

    ОтговорИзтриване