Седмицата 47 2015

Листата на дърветата вече ги няма, но първият сняг още се бави.


Снегът се бави и докато го чакат някои цветя показват последните си цветове.


Един от кактусите ми също ме изненада. Цъфти за първи път и то по никое време, но ме зарадва.


Освен, че е сравнително топло е и сухо. Дори тази гъба израснала върху дървото е изсъхнала.


Също както този гущер използвам всяка възможност да съм дори минута повече на слънце и навън. Днес се очаква дъжд, но ще опитам отново да направя поне кратка разходка.


Едно от хубавите неща на късната есен, е че можат да се видят птиците сред клоните на дърветата. През тази година се изненадах колко много видове птици живееят съвсем близо до нас. На някои дори нее зная имената. Тази на долната снимка май е мъжка обикновената кръсточовка (Loxia curvirostra).


Това пък е горска зидарка (Sitta europaea).


Качулат синигер (Lophophanes cristatus).


Най-вероятно матавоглав синигер (Poecile montana), но може и да е лъскавоглав синигер.


А това е елшова скатия (Carduelis spinus). Обикновено е на многобройни ята и се крие в короните на иглолисните дървета, но тази позира за снимката.

4 коментара:

  1. Здравейте! Моля да ме извините за въпроса, но вашият дядо да е бил свещеник? Свещеникът, който ме е кръстил е със същата фамилия.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря! Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Отново красиви снимки и добри познания за птиците, аз не ги разпознавам...:(

    ОтговорИзтриване