Малка книжка с картинки

На 24 октомври получих от печатницата първите 200 броя от новата ми книжка – „Ема и Жълтото Коте“. Това е петата ми книга, но още се вълнувам, когато за първи път взема в ръцете си нова книжка, току що излязла от печатницата.
Вече направих

Страница на книжката във Facebook

и се похвалих на приятели, но нарочно отлагах да отбележа събитието тук. Причината е, че тази книжка е нещо много специално за мен, а не поредната, която ще се добави към библиографичния ми списък. Но нека разкажа историята от самото начало:
През месец януари тази година бях поканен от Лидия Найденова да гостувам с моите приказки на 1Б клас от ОУ “Св. Св. Кирил и Методий” Самоков. Никога не съм мислил, че текстовете, които пиша са подходящи за деца и още мисля така. Затова бях изненадан от интереса и радостта на децата. Бях развълнуван, не по-малко от тях и реших, че трябва и мога да направя нещо специално за децата.
Шаблонно е, когато казваме, че децата са бъдещето на света. Шаблонно е, когато казваме, че ние възрастните сме им длъжници. Шаблонно е, но е вярно.
Реших, че искам и мога да направя нещо специално за децата, обсъдих го с приятели и се захванах за работа. Исках да създам хубава детска книжка, която да е подарък за колкото се може повече деца в родния ми град.
Е, в началото имах колебания. Колебанието ми не беше за това, което бях решил. Колебанията ми бяха, дали ще мога да се справя. Освен от моя труд и време, знаех, че ще имам нужда и от помощ. И я получих от приятели.
Радослав Генев, мой приятел и изключително даровит млад художник от родния ми град ми предложи да направи илюстрациите. Направи го, дарявайки своя труд и време за децата. Напълно безвъзмездно.
Гергана Пожарски, приятел, редактор на предишната ми книга „Старецът и песента“, ми помогна с редакцията и корекцията на книжката. Направи го, дарявайки своя труд и време за децата. Напълно безвъзмездно.
Людмила Цветкова, мой приятел подготви илюстрациите в книжката и корицата. Направи го, дарявайки своя труд и време за децата. Напълно безвъзмездно.
Благодарен съм, че имам такива приятели и се гордея с тях!
Ще допълня, че никога не съм искал финансова помощ за печат на моите книги. Този път обаче го направих. Не заради мен, а заради радостта в детските очи. Втория тираж ще бъде подпомогнат от читалище – паметник „Отец Паисий 1859“ Самоков, благодарение на председателя му – Стоян Пашов.
В началото казах, че нарочно отлагах тази публикация. Исках да уточня всички подробности и възможни проблеми. Днес успях да направя това. След като оставих книжи в Общинската библиотека, посетих и отдел „Образование“ в Община Самоков. „Ема и Жълтото Коте“ ще бъде Коледен подарък за децата от 2-ри, 3-ти и 4-ти клас във всички училища в града. Имам думата на заместник кмета Люба Кленова, че общината ще съдейства за доставката на книгите и разпространението им в училищата.


И още нещо, което няма да ми омръзне да повтарям. Нито една книжка няма да се продава! Книжките са единствено за деца. За възрастните и за тези деца, за които книжките няма да стигнат, предоставям книжката в  два електронни варианта – e-book pdf и ПДФ за печат на А4. Можете да ги свалите от тази страница:

Книгите e-book

3 коментара:

  1. Поздравления за всичко, което сте направили - ти и твоите приятели!
    Чудесен подарък за децата!

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте,
    искам да сваля книжките. Откъде може да стане това?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Най-долу в публикацията има линк - Книгите e-book. Последвайте го до страницата.

      Изтриване