Гроздето е кисело

Слънцето припичаше от високо над малкото лозе на хълма, когато Лисицата оглеждайки внимателно се промъкна през оградата му. Пазач не се виждаше и само един проскубан гарван, беше задрямал кацнал на една лоза.
Гроздето се беше наляло със сок и блестеше примамливо на слънчевите лъчи. Лисицата се приближи и протегна ръка, но гроздовете бяха високо. Отдръпна се, засили се и скочи, но пак не и достигна малко. Седна и се замисли. След малко започна да носи камъни и скоро натрупа цяла купчина. Покачи се на нея и подскочи, но не пак достигна, а купчината камъни се срина и тя заби нос в праха.
-Га- Га- Га!- засмя се Гарванът, събуден от шума.- Май ти е височко?
- Я млъкни, проскубан глупако! За мен високи места няма. Мога да стигна гроздето винаги, но е кисело и ще го оставя за друг път.
Гарванът откъсна едно зърно и го глътна. Притвори очи от удоволствие , а след това откъсна още едно.
-Мммм... Според мен гроздето си е сладко. Искаш ли да опиташ или сама ще се справиш?
Лисицата настръхна, приближи до основата на лозата и размаха опашка.
-Щом толкова знаеш, сега ще отсека лозата и вместо гроздето ще изям теб!
-Га-Га-Га! – изсмя се Гарванът – Струва ми се, че обърка приказката, но хайде опитай. Ще бъде интересна гледка. Като ми омръзне просто ще прелетя до съседната лоза, за да опитам и от нея.
- Млъквай, Глупако!- просъска Лисицата- Иначе ще взема да разкажа на всички в гората, за теб, роднините ти и за сестра ти. Така ще те издокарам, че сам няма да се познаеш!
-Вече го направи миналата година.- засмя се пак Гарванът- Не, че някой ти повярва де, но поне всички научиха, че нямам сестра.
- Все ще намеря нещичко да ти навредя.- изръмжа лисицата- Ще ми паднеш в ръчичките и тогава ще видиш! Виж се само на какво приличаш. Една проскубана кокошка е по-красива от теб. Пък гласът ти само със скърцаш пясък да се сравни. Птица си бил, ама не. Ти си срам за целият птичи род.
-Га-Га-Га! – разсмя се пак Гарванът- Чудя се, само кого беше искрена. Миналата година, когато с месеци хвалеше гласът ми, докато разбра, че и приказка за сиренцето вече съм я чувал. Или пък сега, когато говориш обратното? Жалко за теб, защото щях да ти откъсна няколко грозда. И без това не мога да изям всичко сам.
- Хей, приятелю, не го взимай толкова насериозно.- засука опашка Лисицата- Те приятелите нали са затова- да си прощават. Пък и аз само си говоря. Хей така, без никакви лоши чувства. Уважавам всички в тази гора и ги обичам от сърце.
Гарванът присви едно око, погледна Лисицата, а после откъсна един грозд и го пусна. Лисицата се втурна, хвана го и веднага лапна едно зърно. В миг лицето и се промени и изплю зърното на земята.
-Знаех си аз, проскубан Глупако, че гроздето е кисело, но защо ли ти повярвах. Само да ми паднеш в ръчичките! Ще те...
Гарванът погледна надолу, присви пак едното си око и се разсмя. После махна с криле и полетя към гората.
-Га-Га-Га! – проехтя смехът му- За злобните душици, всяко грозде е кисело. Га-Га-Га...

.

10 коментара:

  1. Аз кисало грозде не съм яла, не знам.Това тук е сладко!:)))

    ОтговорИзтриване
  2. Хахахха.. Га гагааа.. :-D

    Хубава неделя, Владо :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Отново страхотно!
    ----------
    И малко в страни от темата...Мисля, че все повече се увеличава броят на хората в нет-а, които не са виждали лисица на живо, и вероятно я свързват най-вече с логото на браузра "Firefox" :))))
    ...Виж, гарвани се срещат по-често, в парковете, а даже и по кварталните градинки :))

    ОтговорИзтриване
  4. И за да се отклоним нацяло от темата - Кръстьо, по-хубаво да не срещаш лисица на живо, ако живееш в град. Че те в парк ще отидат само, ако ги е хванал бяс...буквално, имам предвид. Добре, че е Огнения лисугер, все пак, да не се забравя, че има такова животно.:)
    П.П. Извинения за офтопика.

    ОтговорИзтриване
  5. Кръстю, те лисиците не приличат много на тези от наше време. На всичко отгоре и тази на Firefox, почна да ме ядосва и ще я сменявам. Га- га-га:)))
    Алиса, наистина е по-хубаво. Хора сме и не можем да летим:))

    ОтговорИзтриване
  6. Винаги ще има лисици,за които "гроздето ще е кисело"Въпросът е как ще реагират:)

    ОтговорИзтриване
  7. Хм...стоя си аз и си ям един шоколад/а да видим дали някой може да ме убеди,че не е сладък:)))/,пък гроздето каквото иска да бъде!;)

    Лисиците са защитен вид,а дано по-скоро да "изчезнат";)

    ОтговорИзтриване
  8. Бой се от лисиците, на които гроздето все им е кисело!

    ОтговорИзтриване
  9. @Дани, по-скоро дали ще им повярваме:)
    @Ondine, всъщност това което усещаш като вкус е преработена информация от мозъкът. Понякога е шоколадът може да е кисел:)
    @Павка, само докато ги забележиш. После не са страшни:)

    ОтговорИзтриване
  10. Лудвиг Фойхвангер "Лисици в лозето" много хубава книга -снощи се сетих, от грозде-лозе ...мисълта тръгна и ми се струва, че има нещо общо с темата...

    ОтговорИзтриване