Конкурс

В гората се понесе слух. Разпространи го горската клюкарка Сойката. Още от ранни зори обикаля и на всекиго, пошушва на ухо:
-Лъвът, ще си избира заместник. Уморил се е да върши всичко сам и му трябва доверен човек. Още не се е спрял на някого и сигурно ще обяви конкурс. До петък вече ще е ясно името.
-Конкурс? Ами разбира се!- скочи веднага Мечката.- На лъвът му трябва някой силен и стабилен заместник. Кой освен мен би се справил по-добре? Я, докато чакам да се подготвя. Пътечката от месец е затрупана със камъни, а кой освен мен, бъдещият заместник, може да ги премести.
-Ха!-засмял се Вълкът.- Точно тебе пък ще изберат. На Лъвът му трябва верен заместник, а кой освен мен отговаря по-добре на това. От години охранявам гората и всичко е тихо и мирно. Я, докато чакам да обиколя пак, че вече цял месец не съм проверявал границите.
-Дрън, дрън!- присмял се Заекът.- Притрябвали са му на Лъвът, такива заместници. На него му трябва сръчен и бърз заместник. Някой, който по най-бързият начин ще запознае останалите със заповедите му. Кой питам аз, е най-бърз в гората? Я да направя аз малко тренировки, че от скука и спокоен живот съм пуснал шкембенце.
-Не му трябва на Лъвът бърз заместник. Трябва му учен. А кой е най-ученият в тази гора?- попитал Бухалът.- Я аз докато стане петък да довърша изследването си за горските вредители, че от една година не съм правил наблюдения.
-Между учен и мъдър човек, кого бихте избрали?- засмяла се Костенурката. – Не само съм най-възрастна, но съм усвоила мъдростта на много поколения. Я аз до петък да нахвърлям някой ред в Историята на Гората, че от две години не съм добавила и ред.
-Глупости говорите всички!- намръщила се Лисицата. – На Лъвът му трябва хитър заместник. Трябва му заместник, който знае как да го успокои, когато е ядосан, да му каже добра дума и да е винаги до него. Я да отскоча аз до бърлогата му, че от цял месец не съм се мяркала.

Дошъл петък и Лъвът, събрал животните, за да обяви своят заместник. Погледал ги, покашлял се и го представил:
-Всички сте тук, а и вече се е разчуло. От днес вече реших да прехвърля малко работа на моят заместник. Запознайте се и го слушайте, както слушате и мен! Ела младеж и се запознай с моите поданици.
Всички животни застинали с отворена уста. След минута Мечката, намерила сила да промълви:
-Ама...Ама това е едно малко коте...
-Коте ли?- изръмжал Лъвът.- Това е син на любимият ми братовчед. Вярно, че е дребен на ръст, но с баща му сме отрасли заедно и колко бели сме правили. Ехе... Славно време беше! Добре ли чух или само ми се стори, че някой има възражения?
-Никакви възражения, Царю на животните!- отговорили в един глас всички.
-Добре, добре.-усмихнал се Лъвът.- Между другото, слухът за моят заместник ви подейства добре. Свършихте работи, които отлагате с години. Бях прекалено зает, но от днес моят съветник ще е неотлъчно до вас и ще ми докладва. Браво! Продължавайте в същият дух!

.

11 коментара:

  1. Хахаха, тази история страшно много ми напомня на нещо :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Хубава и поучителна приказка,ами винаги човек се обгражда с близки и роднини на които може да разчита,а друг е въпросът дали ще могат да свършат необходимата работа,успешна седмица Владо:)))

    ОтговорИзтриване
  3. ха,ха,ха,много добре казано,намерил е верният подход,а дали е верният човек??? Ше чакаме продължение...

    ОтговорИзтриване
  4. :) Чудесна е, просто чудесна!

    ОтговорИзтриване
  5. :)) Много актуална приказка:))Приятна седмица на всички:)))

    ОтговорИзтриване
  6. Владо, много хубава и поучителна история. :))

    ОтговорИзтриване
  7. Така се прави...работеща технология за управления на животинското царство...:))

    ОтговорИзтриване
  8. Добре! Слуховете са добър инструмент :))

    ОтговорИзтриване
  9. @balthazar-ivanovich, само за едно нещо ли?:)
    @Силвия Тенчева,успешна седмица и на теб!
    @keti531953, не бях мисли за продължение, но...
    @Gloxy-Floxy :)
    @Zvetanka Shahanska, те приказките винаги са актуални:)
    @bampi, а не:) казал съм много пъти,че който търси поуки от моите приказки греши.
    @Николай, не само на животинското:) Хората, без конкретен стимул просто забравят задълженията си.

    ОтговорИзтриване
  10. За много неща, но едно е по-първо ;)

    ОтговорИзтриване
  11. Както се казва:
    Не е измислено в наш'та гора. В другите гори тази система отдавна работи.

    ОтговорИзтриване