Приключение

В една далечно царство, преди много, много време, живеела една Принцеса.
Принцесата била красива, умна, а и царството ѝ си го бивало, затова, когато пораснала и дошло време, да си намери принц, пристигнали кандидати от цял свят.
Родителите на Принцесата, както е редно организирали трудна надпревара с много изпитания за кандидатите за ръката на дъщеря им. Принцовете се борили със страшни змейове, решавали завързани ребуси, носели жива вода и пера от Жар Птица. Състезавали се помежду си в сръчност, ловкост и сила, но нито един от тях не изпъкнал над останалите. Тези изпитания били от хиляди години и нямало нито един принц, който да не бил обучен и подготвен за тях.
Изминала една година, но никой не бил спечелил ръката на Принцесата. Принцовете се уморили, отегчили и започнали да мърморят. По света имало хиляди други принцеси, родителите на които с радост щели да ги приемат за зетьове.
-Трябва да измислим ново изпитание!- рекъл Царят един ден след вечеря.- Трябва и то скоро!
-Трябва, ама вече се изчерпах!- отвърнала Царицата.- Защо не натовариш някой от съветниците си с това. Плащаш им прекалено много, а нищо не вършат.
-Не мога да оставя съдбата на дъщеря ни в ръцете на някой друг!- троснал се Царят.- Ще мислим още и все ще измислим начин, по който да решим кой е най-достоен за ръката на дъщеря ни.
-А защо не оставите Принцесата сама да реши? - обадил се Шутът.- Нека тя реши на кого да даде сърцето си, пък ръката ѝ после лесно ще допълни избора.
-Може и да си прав.- засмял се Царят.- Трябваше да сторим това още в началото, но нали трябва да спазваме пустите традиции. Само че, дори в този случай, трябва да има някакво изпитание. Иначе ще ми се смеят другите царе.
-Нека аз ги подложа на изпитание!- усмихнала се Принцесата.- Мисля, че съм измислила идеалното изпитание, което ще открои най-достойния от принцовете.
На другия ден, събрали принцовете и Принцесата им съобщила условието на последното и решаващо изпитание:
-Аз съм прекарала целия си живот в този замък. - казала им тя.- Не съм видяла много извън стените му, но съм слушала и чела много за чудесата и приключенията, които има по света. На този от вас, който ми предложи най-вълнуващото приключение на света, на него ще дам сърцето и ръката си!
Принцовете се зарадвали, защото това изпитание изглеждало лесно. Всеки от тях бил преживял хиляди приключения, кое от кое по-вълнуващи. Нямало начин да не впечатли Принцесата с което ѝ да е от тях. Просто трябвало да подбере най-вълнуващото приключение. Не спали цяла нощ и на другия ден всеки от тях бил избрал най-вълнуващото приключение на света. Според него...
Принцовете, които предложили борба със змей, диви зверове, морски чудовища и зли магьосници, бързо били декласирани или се отказали сами. Останалите излизали по реда си и предлагали на Принцесата, да изживее с тях най-вълнуващото приключение.
- Принцесо, ще сгреши всеки, който предложи само едно приключение. - казал един Принц.- Светът наистина е пълен с невероятни приключения и трябва да се видят и изживеят всички. Имам най-бързите коне на света. Нека ги яхнем и се понесем по-бързо от вятъра. В скоростта са най-вълнуващите приключения.
- Да, скоростта само по себе си е приключение, но не е достатъчна.- оспорил го друг Принц. - С моите кораби към скоростта ще добавим и необятността на морската шир. Тръгнете с мен, Принцесо.
-Елате с мен, Принцесо! Опитомил съм два змея. Ще полетим на гърбовете им и към скоростта и необятните хоризонти, ще добавим и свободата.
-Принцесо, не зная кое е най-вълнуващото приключение.- рекъл последният Принц. - Може би за всеки човек, то е различно, но аз ще предложа това, което е най-вълнуващото за мен. То е да съм до вас до края на живота ни. Да държа ръката ви, да гледаме заедно изгревите и залезите. Да се радваме и да скърбим заедно и сърцата ни да бият, като едно.
Принцесата не мислила дълго. Избрала последния Принц.
После имало сватба и три седмици всички яли, пили и се веселили, а после живели дълго и щастливо.
-Не разбирам!- промърморил една вечер Царят.- В изборът няма никаква логика. Какво приключение има тук?
-Няма!- засмяла се Царицата.- В тези неща няма логика. Иначе не бих избрала теб навремето!

Няма коментари:

Публикуване на коментар