Колибри в България

Вчера по време на обедната почивка, докато се радвах на слънчевите лъчи, я видях. Виждал съм я и друг път, а предполагам и вие. Не е колибри, а вид пеперуда, която ако не лети е доста грозна и незабележима. Докато я гледах обаче се сетих за снимките на колибри от Ясмина. За съжаление, така и не можах да намеря поста.
Същото бързо пърхане с криле и зависване във въздуха над цветовете. Пеперудата не каца, а с дълго около три сантиметра хоботче с прецизност на робот, проверява за нектар.
Не знаех името ѝ. Потърсих в нета, но без резултат. Остана достатъчно дълго наблизо, за да направя една несъвършена снимка.



От днес синоптиците, предвиждат влошаване на времето. Сутринта погледнах небето, но засеге е чисто и може би ще имаме още един топъл ден.Сетих за снимката. Нищо чудно, това да е последния път през тази година, когато виждам пеперуда.
Ето и едно клипче, което дава по-добра представа за тази чудна пеперуда.Покрай него научих и латинското име на пеперудата, ще се поровя когато имам повече време.



Вижте и поста на Ясмина

17 коментара:

  1. Hummingbird hawk moth (Колибри ястреб-молец) - така се нарича това сладурче. Преди години на село имаше много такива. Но отскоро знам как се наричат. :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Виждал съм такова и точно за колибри го помислих, докато не го огледах добре :)))

    ОтговорИзтриване
  3. И аз съм виждала, но не е колибри:)))но прилича, да!Хубав ден!!!!

    ОтговорИзтриване
  4. интересно, и аз скоро се чудих това дали е колибри - едно такова ми идва нагости всеки ден на балкона :)и аз дълго търсих в гугъл инфо за него, без резултат, защото незнаех какво да търся :) е, благодарение на теб вече знам името му на латински, но пак не разбрах пеперуда ли е, пчела ли е, вид колибри ли е... :)

    ето линка, ако все още го искаш:

    http://umopomrachenija.blogspot.com/2011/04/blog-post_11.html

    а времето рано тази сутрин беше чудно - даже се усъмних в лошата прогноза за днес. хубав ден, Владо! :)

    ОтговорИзтриване
  5. това е много полезна информация за мен - досега все бягах от него като от стършел, но явно е съвсем безобидно същество :)

    ОтговорИзтриване
  6. заради това същество станах за голям смях пред служителите в дружество за защита на птиците , като ги попитах колко колибрита има в България ( понеже те следят популацията на всички видове птици ) реакцията беше ... първите 15 секунди мълчание и после последва дълго обяснение и все пак малко им остана да се засмеят :)

    ОтговорИзтриване
  7. Преди да публикувам поста, се поколебах. Рядко ми се случва, но се замислех дали ще бъде интересно за вас. Май трябва по често да споделям такева дребни неща, защото около нас има много чудеса.

    ОтговорИзтриване
  8. Че кво им е на дребните неща :)) Споделяй и си питай ушите.

    ОтговорИзтриване
  9. Мдаа... и аз много често съм го виждала това хоботниче и винаги съм го сравнявала с колибри. Дори съм му правила и много снимки, но все в полет, а ми се е искало да мога да го снимам и в покой...

    ОтговорИзтриване
  10. Vili, когата е кацнало е доста неугледно и грозно дори.

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте,
    Случайно попаднах тук и видях пеперудата :)
    Аз също имам няколко снимки и мога да ги кача ако ви е интересно (само че не знам как-може би трябва рег и ако някой ми даде линк за регистриране ще ги кача). Иначе се чудех дали има колибри в бг и може ли евентуално да се гледа като домашен любимец :)Ако някой знае нещо по въпроса нека да сподели :)

    ОтговорИзтриване
  12. @ Анонимен, това не е сайт, а личен блог и няма възможност за качване на снимки. Доколкото зная, повечето колибри са се специализирали към точно определени цветове и отглеждането им е свързано и с фауната. Иначе съм гледал филми за колибри на доста голяма надморска височина, таке че студът не е пречка.

    ОтговорИзтриване
  13. Едно време имах сиамски котарак, който ги обожаваше, неможеше да пърхне покрай него някое такова грозилче и да не завърши в корема му. Ядеше ги на корем :) Какво да правиш - котка, ходи и обяснявай за опрашители. А имах и един приятел, когото неможах да убедя, че това е пеперуда, а не птица :) Всеки път се стряскаше и викаше, "Виж! Колибри :)" :)))

    ОтговорИзтриване
  14. Това е пеперудка-колибри.

    ОтговорИзтриване
  15. Животното се казва Гълъбова опашка.

    ОтговорИзтриване
  16. Това е Гълъбова опашка, днес и аз видях и помислих, че е колибрив, но проверих и разбрах какво точно е

    ОтговорИзтриване