Смяна на шаблона

Преди две седмици бях решил да купувам ново яке, но се отказах по две причини.
Първо в криза сме, а старото си е почти като ново. Попаднах и на статистика, според която за трите летни месеца, българите са отделили средно по около 7(седем) лева за дрехи. Трябва да благодарим на любимия ни премиер, че ни учи на пестеливост. Иначе се бяхме разпасали, като шейхове с няколко петролни кладенеца.
Второ щайгата, наричаща се компютър, която използвам за връзка с нета, напоследък все по често сигнализира, че си отива. НР е отлична марка, но 15 години са много. Твърди, че му било време за пенсия. Обясних му, че навсякъде вдигат пенсионната възраст, но се направи, че не чува.
Вместо това изкара син екран и с бели букви ми съобщи за сериозна грешка в хард- диска. Очаквах да прозвучи и Let It Be, но го изпреварих и му изключих тока. Засега е забравил, но наистина му е време. Дано успея да отделя някой лев около празниците, защото мразя покупките на кредит, а скоро ще се наложи.За съжаление не съм народен представител и няма кой да ми подари един.
След като се отказах от якето, желанието за нова дрешка, не изчезна и смених шаблона на блога. Не обичам промените тук, а когато ги правя се опитвам да има някаква приемственост с предишния изглед.
Първоначално мислех, да променям по малко стария, но се отказах. При една проверка за валидност на кода, се оказа, че в стария има над 500 грешки. Не е фатално, защото и професионални сайтове имат много, но реших да не трупам още грешки, а да започна на ново.
Оказа се, че готовите шаблони, дори тези от Blogger, които уж са написани от професионалисти, също са пълни с грешки. Шаблонът с най-малък брой грешки, който открих беше около сто. Очевидно „професионалистите” са ги писали в нетрезво състояние.
Можете да проверите и своя блог
Markup Validation Service ,
но не се притеснявайте, защото не е фатално.
Тъкмо се бях отказал и попаднах на този, който преди да го пипна беше с прилично качество, макар и написан от музикант. Има невероятни възможности за цветово оформление. Не съм ги използвал и първоначалната идея беше да изчистя максимално изгледа. Цветовете бяха черно, два нюанса сиво и синьо за линковете.
След това, обаче се разколебах и реших да не съм модерен, а да запазя част от стила на стария. Върнах синьото, а и „тънката червена линия” долу. Поизчистих някои неща и това вече е вид, който е близък до окончателния. На мен ми харесва, а това е най-важното.
Наложи се обаче, да поправям и променям доста неща в кода, което ми отне време. Останаха и още ремонти, които за радост не се забелязват. Това ме наведе на мисълта, че вместо да ремонтирам, мога да започна на чисто и ако имам време, другата година ще пренапиша целия шаблон, както аз искам. Ще запазя формата и сигурно няма да е идеален, но поне ще зная, какви съм ги забъркал.
Остана да чуя и вашето мнение, но вече предупредих, че на мен ми харесва и ще трябва да се примирите.


.

17 коментара:

  1. Владо, щом не въртиш тежки програми като мен а предимно за нет-а и писане, мисля, че за около 400- 500лв ще намериш доста сносен настолен съберичарк, или лаптоп втора употреба:(
    А за шаблона- много си е добър и важното, че ти харесва:)

    ОтговорИзтриване
  2. Шаблонът, Владо, е симпатичен - лек, изчистен, ненатрапващ се. Демек приятен. Ама много важно - нали ти допада - примирявам се. :)))

    П.П. Стискам палци старата печка да издържи, докато успееш да си вземеш нова.

    ОтговорИзтриване
  3. хехе, имам само 57 грешки, при това толкова много съм бърникала в моя шаблон! ще вземе да ми се вдигне нослето :))
    и аз съм в процес на избиране и тестване на нова тема, ама нещо времето е кът напоследък и бавно върви...

    ОтговорИзтриване
  4. В крайна сметка, не е ли по-важно какво пишеш, а не между какво? Има блогове „като стрелбище“ - тук цъкни, там погледни и... автора се загубва в шаблона :)
    Набора е прав за РС-то. (15 годишно, малееей ти да не работиш с 486DX2 с цели 8 (осем) гигабайта RAM??!!) Все пак, доста бих се позамислил за лаптоп втора ръка. От друга страна, мрежата вече изисква и по-добра техника. Особено за сайтове тип „стрелбище“ :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Пет грешки. Грешките в кода влияят ли на друго, освен на скоростта на зареждане на страниците? Бързо някой компетентен да се изкаже! :)

    ОтговорИзтриване
  6. 266 грешки. Ха-ха :) Но всички идват от добавените приложения и разбира се от допаписването от моя милост ;)
    @Бубе,не влияят споко :)
    @Владо шаблонът ти е чудесен , аз харесвам изчистени и с голямо body.Само не харесвам шрифта на публикациите и това ,че са болднати-но по-важното е какво си написал :)

    ОтговорИзтриване
  7. Честита нова дрешка!Ти нали си я харесваш.:)
    А грешките на Объркваща са 128.

    ОтговорИзтриване
  8. Бе аз чак сега се погледнах. 342 Errors, 262 warning(s)! Бре! Който го е писал, верно трябва да е бил натряскан. :))

    ОтговорИзтриване
  9. :) Никой не е безгрешен.
    За компютъра - в началото на месеца с брат ми подарихме нов на баща ни. Нов за него, но иначе брат ми го намери и избра от някакъв склад, втора употреба. Аз не разбирам, но младежа е сис-админ и каза че бил ок, с доставката по куриер излезе около 160 лева. Ако се интересуваш от къде и как, пиши ми на мейла.

    ОтговорИзтриване
  10. Тия "грешки" 99,9% са глупости, примерно че дадено изображение няма алтернативен текст. А ако изображението е бордюр, рамка, фон и т.н. за какво му е този алтернативен текст.

    От валидатори има смисъл само ако си девелопър (както се казва по български ;) ) , за да си провериш кода за ИСТИНСКИ грешки, които някой браузър може да замаскира, а друг да пропусне. Иначе няма смисъл.
    Можеш да си сигурен (поне в повечето случаи), че създателите на шаблона са отстранили подобни проблеми.

    ПП
    дай като профил с име и адрес
    мразя да се логвам в гугъл, само за да мога да коментирам някъде

    ОтговорИзтриване
  11. Да, съгласна съм с bozho, то валидирането особено за блоговете в Блогър няма абсолютно никакво значение и често с поправянето на някоя грешка става пълна простотия... така че по-добре да не сме безгрешни. ;)

    ОтговорИзтриване
  12. @Кръстю, 450 лв и съм си го избрал даже:). Само, че има по-важни неща и гледам да заделя за тях.
    @frog'n'roll, ще издържи, няма къде да ходи:)Заплаших го, че ще го дам за претопяване, ако направи номер и се укроти.А за грешките не се притеснявай. Не е фатално, освен това голяма част от тях идват с притурките. Например социалните иконки горе ми докарват около 15 грешки:)
    @Гарга Рошава, ами за WP , са много. На моя там преди да почна да добавям притурки бяха 5:) Ще чакам новия шаблон.
    @slavuncho , прав си за претрупването и това,че съдържанието е важно, но шаблона донякъде е и картинка на автора на сайта. Затова ще си напиша нов личен. А за компа, навремето е бил супермашина, но в момента и резервните части не могат да се намерят.Преди три години за мрежова карта чаках цял месец:(
    @fokusbokus, не е срашно. Основното е при избор на нов, да го провериш с Мозила, Опера и Хроум, защото може някои елементи да не се виждат, но в днешните шаблони, това почти е елиминирано.
    @Lili , по шрифтовете имам още работа, но този на поста ще си остане почти такъв. Аз си го харесвам и още от първите стъпки все такъв си ползвам.
    @Руми66 , благодаря!
    @Еoc, благодяра, но вече почти съм си го избрал, пък и ако стане нещо на новия ми е по удобно да дърпам ушите на местен търговец:)
    @bozho, зная че са маловажни. За коментарите за съжаление по нормалния начин не става с име и имейл. Има три известни притурки, но не ми харесват. Напоследък се рових за друго и установих, че и за блогер има изключително много притурки.Намерих и една за коментарите, която май наистина ограничава и спама и когато имам време ще я изпробвам.
    @presly, не съм безгрешен. В този вече натрупах 90 грешки:)

    ОтговорИзтриване
  13. от предния ми коментар та до сега се занимавах с теми, кодове и прочее простотии по моя блог. очите ми се кръстосват вече, но искам да кажа, че търсейки си тема, открих много без нито една грешка и още няколко с пренебрежимо малко грешки. така че има ;-) е, с блогспот не знам как са нещата, аз съм се спасила поединично :)
    хубава украса горе!

    ОтговорИзтриване
  14. Божо, не си напълно прав :)

    Най-малкото (за мен е удоволствие) да си почистя грешките от блога/сайта :)
    Дори и снимка на бордюр да сложиш, за да си "валиден" не ти трябва alt="бордюр". Работа върши самата наличност на атрибута, а именно: alt=""

    :)

    И такива. Ама сега ще трябва да си призная, че съм дивелъпър, та...

    :)

    ОтговорИзтриване
  15. Честит нов шаблон! Лично на мен ми харесва повече от стария ти - дали е шарен не ме интересува никак, но този зарежда по - бързо и като цяло е май по - лек; все пак това е най - важно за един сайт. Успех и в избора на нова машина! Уви, колкото и да си харесваме "старците", все някога им идва времето :)

    ОтговорИзтриване
  16. @Ondine, новите шаблони от блогер са с по-малко грешки.
    @Гарга Рошава, и аз мразя да се занимавам. На всичко отгоре все омазвам нещо:)
    @Le_Grand_Elf , то си е до човек и до наличие на време.
    :) Ще взема да сменям шаблона всеки ден.Това е първия ти коментар тук:)))
    @Алиса, за скоростта почнах да променям нещата отдавна. Най-много забавят притурките от самия блогер, но има много добри като качество и количество в нета. Само трябва да се разровиш.

    ОтговорИзтриване