Предишните

Един политик дълги години управлявал страната си, но нищичко не направил за нея. Хем бил некадърен, хем мързелив, хем се интересувал само на него, да му е добре.
Имал си и любимо извинение и ако някой го попитал, защо нещата не вървят и не се поправят, отговарял:
-Не ми стигна времето. Ще оправя нещата в следващия мандат. В този още не мога да оправя кашите, дето са сътворили предишните. Сърдете се на тях!
Един ден обаче политикът починал и се озовал на небето. Посрещнал го свети Петър и укорително заклатил глава:
-Не мога да те пусна в Рая! Нищо добро не си направил, а цял живот си се интересувал само от себе си!
-Ааааа! Не така!- отвърнал политикът.- Не съм виновен аз! На мен просто не ми достигна времето. Цял живот не успях да оправя кашите, които са забъркали тези преди мен! Те са отговорни, а аз обещавам, да се поправя в следващия живот!
-Няма да мине!- засмял се свети Петър.- Зная ти номерата, пък и ти добре знаеш, че няма следващ живот! Отиваш в Ада!
-Ама не е честно!- развикал се политикът.- Каквото съм могъл съм направил. Може да не е съвършено, но я погледни Земята! Погледни хората! Накъдето и да погледнеш, виждаш грешките на Бог, но него никой не го съд...
-Ааааа! Не така!-чул се Глас от небесата.- Не съм виновен Аз! За всичко са виновни предишните! Аз само се опитах, да поправя част от грешките им. Следващия път обещавам, да направя нещата по-добре!

Няма коментари:

Публикуване на коментар