Открит е нов(стар) вирус

В последните две седмици, световните новини са тотално окупирани от новините за разпространението на вируса А/H1N1 (вируса на свинския грип). Хората се вълнуват, следят разпространението, теориите за създаването му в лаборатория, новините за откритите нови мутации, от къде е тръгнал и докъде е стигнал. Новини много и различни. Днес за този вирус, утре за някой друг. Преди година две на мода беше птичият грип, а пък всяка есен започват прогнози кой точно грип ще ни дойде на гости.

Не съм биолог и не мога да кажа, колко от нещата са верни и колко са, вестникарски раздувки. Факт е, че от 25 години, не ме е хващал никакъв вирус въпреки, или може би защото не пия никакви лекарства и не съм се ваксинирал. Може пък да съм някакво изключение и просто да имам имунитет срещу повече вируси, отколкото другите хора. Всъщност това не е важното. Важното прочетох днес докато се ровех в нета, но за жалост загубих адреса на линка. Така, че ще цитирам по памет:

Екип от японски учени са успели да установят начините на разпространение, точните симптоми на заболяването и да изолират нов вирус. Това не е странно. Странно е, че този вирус си е съществувал още от зората на човешкият род, а едва сега го изолират. Ежедневно милиони хора страдат от него, последиците в някои случаи са много тежки. Засега учените не са успели, да намерят слабото място на вирусът и лечението или имунизацията остават нещо пожелателно за далечното бъдеще. Начините на разпространение, обаче и симптомите трябва да се познават от всички.

Затова и ще опиша по памет прочетеното:
-Вирусът атакува всички човешки същества над 10 години. Няма горна възрастова граница.
-Предава се по въздушен път и
- Почти няма латентен период. Началните симптоми настъпват внезапно. Характерни са разсеяност, безсъние, липса на апетит, влошаване на зрението водещо до халюцинации, чести пристъпи на сърцебиене, изпотяване и ненавременни изблици на радост, граничещи с лудост. Последиците могат да са много тежки, както за боледуващият, така и за околните. Рядко, обаче нещата приключват с фатален край.
Премахването на вируса след заразяването, за изненада не подобрява положението. Вместо да се подобри, състоянието на болният се влошава. Допълнително се появяват и симптоми на раздразнение, ярост и желание за самоубийство. В крайният етап, болните изпадат в състояние на крайна апатия, от което нищо не може да ги извади. Болестта няма лечение!
Освен ново заразяване със същият вирус! За изненада на учените контролната група от хора на различна възраст, приела с радост заразяването и със всички средства се съпротивлявала на лечението. Въпреки страданията, причинени от вируса, нито един от доброволците не пожелал да се включи в изследването, което ще се проведе за създаване на ваксина. Дори екипът от учени бил заплашен с физическа саморазправа.
Нищо чудно, защото според анализът на екипът, вирусът бил причинител човешката любов.
Странно, но колкото и да търсих не намерих линка отново. Кой знае, дали съм разбрал правилно. Може пък, това да е поредният блъф.
Само, че както казах в началото не съм боледувал от нищо през последните 25 години. Сигурно съм развил някакъв естествен имунитет. Доколкото съм чел по темата, това се случва. Рядко, но се случва. Днес прочетох, че и любовта била причинена от вирус. Замислих се и установих, че от 3 години не съм се разболявал от тази болест. Направо ми настръхнаха косите! Ами, ако съм успял да си изградя имунитет и срещу тази болест? Какво ще правя тогава?

12 коментара:

  1. Спокойно! Срещу любовния вирус няма имунитет. Пушкин го е казал:

    "Любви все возрасты покорны..."
    ("На любовта всички възрасти са покорни...")

    За вируси и имунитети Пушкин не е казал нищо. А аз на Пушкин му вярвам, той по сърдечните дела е вещ.

    ОтговорИзтриване
  2. номера е да срещнеш достатъчно зарАзен индивид :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Павел Борисов Николов, и аз се надявам на това, но знам ли, какво ще измислят тези учени.Ако вземат да направят ваксина:)

    ОтговорИзтриване
  4. Aria , лошото е,че напоследък всички наоколо са здрави:).

    ОтговорИзтриване
  5. интересното на вируса е че напада, когато най-малко го очакваш. т.е., СЕГА! :-)))

    ОтговорИзтриване
  6. Ако не беше този "вирус" ти нямаше да напишеш тези редове, а и ние нямаше да ги четем :).
    Хубаво е,че идва, когато най-малко го очакваш :).

    ОтговорИзтриване
  7. slavuncho, неизбежно е, но пък е приятна болест:)).

    ОтговорИзтриване
  8. Ааа - не. Не съм съгласна. Аз също никога не съм боледувала от вирус (грип), но мога да обичам, и то много!
    Явно тук има някаква уловка?! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Jackie ,нали уточних, че може и да не съм разбрал правилно информацията:). Може даже и да не съм я прочел никъде:).Надявам се да съм си я измислил!

    ОтговорИзтриване
  10. Ох, не знам дали някой ще прочете какво съм написал. Ако има проблеми с правописа ми - да мърви на вайната си.
    Та... Първото ещо което ми хареса за тази седмица. Явно след като минаха великите избори с колосално, общочовешко значение блогърите попритихнаха. Това е добре.
    Навсякъде се люпят някви статий колко било опаднало общестово, необразовано, а то какво излиза дори и пропагандаторите на новото време нямат какво умно да кажат. До авторът на статията... евала! Наистина ми хареса!
    Писна ми да слушам за глупости за някоя мутра-политик, как да си приготвя лютив сос или колко много добра била новата антивирусна на някой си охлюф. Искам да чуя неща които не мога да прочета в рекламен каталог или за 10 секунди в Wikipedia. Искам прекрасната ирония в ТАЗИ статия, която е безценна на фона на жърналистическата "безпристрастност", която напоследък е повече подкупност( ако си журналист - моме да се засегнеш, но пък си казах ).
    Позволих си да прегледам другите ти писания. В теб има надежда, човече!
    И си обещавам, че ще пратя този отговор на всеки, дръзнал да ни занимава с боклука на София, проблемите на СДС, обърчите на ДСБ, кифлите на баба си или големината на половите му органи (до тук изброих 99% от съдърйанието в интернет)!

    ОтговорИзтриване
  11. Ivan , имам две забележки. Първо - това не е единственият блог, в който има хубави неща. Човек може да избира, какво да чете и избор определено има.
    Второ ще те помоля в следващия ти коментар в този блог (ако има такъв), да се опиташ да не използваш нецензурни думи. Блога е достъпен и за деца и ще трия такива коментари.

    ОтговорИзтриване