Кучетата си лаят, резачките си режат

Тази седмица прочетох, че съдът е отменил забраната за сеч в 17 обекта възстановени на Симеон Сакскобургготски. Самата отмяна не ме учуди. Съдът не може да бъде упрекнат. Просто си е свършил работата.
Спомних, че когато прочетох предишната новина по случая- (ТУК), първоначално се зарадвах. Не от факта, че има обжалване, а си помислих: Ето най-после един добросъвестен държане чиновник, който си върши работата!
Само, че една червена лампичка светна в главата ми и ме обзе съмнение. И ми замириса. Днес вече знам, че съмнението ми е било основателно. Самият факт, че е издадена заповед без никакви мотиви към нея, е странен. Поне за мен, човек с ниска правна култура ми мирише или на некомпетентност или на умисъл. Достатъчно е било към заповедта да се приложи протокола от проверката на Държавната агенция по горите (виж тук). Какви „особено важни държавни интереси” се намесват, какви пет лева? Все едно, когато горският хване циганин с натоварена каруца в гората, да го обвини в държавна измяна. Защото аз лично не виждам разлика в морала на нарушителите в двата случая.
Другият вариант е чиновникът издал заповедта, да се е опитал прибързано и несръчно да натрупа червени точки пред новото правителство.
Надявам се да разберем скоро, но се съмнявам. Съмнявам се защото, ако наистина са върнати два пъти имоти с площ 4521дка, това си е престъпление. Всъщност фактът си и налице и не се отрича дори от щастливия „новодомец”.
Хората, които са ги върнали не са ги взели от бащиният си двор, а от държавата. Ако беше от бащиният им двор се съмнявам, че щяха да дадат и метър. Прокуратурата отдавна трябваше да е вкарала делото в съда, но сигурно има по-важна работа.
А пък политиците.... Те също мълчат.
Всъщност не се сърдя на Симеон Сакскобургготски. Хората са казали, че не е луд този, който яде баницата, а този, който му я дава. А нашите политици от ВСИЧКИ партии се надпреварваха в различни периоди от време да се подмазват на НДСВ и продължават. Ако живеех в Англия, щях да си припомня принципът: „Няма вечни приятели, има вечни интереси.”, а тук...
Тук е същото. Въпреки, че НДСВ-то беше изхвърлено от парламента, в местната власт то още има представители, а представители на партия без всякакви принципи могат да бъдат полезни винаги. Знае ли се кога, къде и на кого ще потрябва гласът на някой дребен общински съветник?
Пък електоратът да си гледа работата! Нека си лае! И кучетата лаят, ама ако ги държиш вързани и на разстояние една ограда, не хапят.
Не ми остава нищо друго освен и аз да лая. Ще си лая, а трионите няма да спират и защо ли трябва да го правят? Представете си какви непоправими щети би понесла гората, ако сечта се спре дори за един месец.
Сеч ли казах? Сбърках! Вече се казва: „...изпълнение на лесоустройствен проект, който цели опазването и възстановяването на гората.”.
Тази година със сигурност ще се отчете намаляване темпа на унищожаването на българските гори. Не по причина на предприети мерки, а просто пазарът се е свил.
Да живее Кризата! И дано кара по-дълго.
Пък на тези, на които им се лае им предлагам друго.
Все се заричам да не качвам клипове в блога, но днес ще кача един с хубава българска песен. Да си попеем заедно и да се успокоим малко. Нищо, че песента е малко тъжна. Дори някой ден вече да нямаме гори, ще ни останат песните. Тях никой не може да ни вземе. Или просто още не е решил, че си струва да ги вземе.



.

8 коментара:

  1. Ами прав си ама ще си лаеме защото ни пука.Все още! А клипа не го слушах само проверих кой е.Бях познала.

    ОтговорИзтриване
  2. :) И аз познах песничката. Вътрешна ми е открай време, както и проблема.
    Все по-рядко пътуваме, но когато го правим, обикновено по магистрала "Хемус", като погледна оплешивяващата Стара планина, сърцето ме боли. И заради "тука съм родена, тука ще умра" и заради общата болка от разрухата на всичко, което беше живота ни.Споменавам нея, защото в тоя контекст тя е планината, чието унищожение е най-силната ми лична болка.
    Водя своите малки битки, но фронтовете са прекалено много. На всеки от тях срещам немалко хора, съпричастни към конкретния проблем и най-общо смятам, че такива не липсват, но явно мотивацията на разрушителите е много по-силна, за да се случва всичко това.

    И едно не особено адекватно коментарче. Не знам защо, поговорката в началото ми звучи най-правилно във варианта, в който е перефразирана в книгата "101 далматинци": "Керванът лае, кучетата си вървят" :).

    ОтговорИзтриване
  3. Проблема е сложени и до разрешаването му трябва да се въведе мораториум върху дърводобива във въпросните гори.

    ОтговорИзтриване
  4. Парите (печалбата) са над всичко. Другото е наивност.
    Латините отдавна са казали какъв въпрос да си зададем, когато има престъпление: „Чия е ползата?“. Когато намерим отговора всичко се изяснява.
    Е, французите - доста по-късно, казват: „Търсете жената!“, но това - да ме прощават дамите, може да е втори въпрос. Всичко опира до пари, жените идват след това :)

    ОтговорИзтриване
  5. :) Тоя Славунчо!
    Вчера попаднах на една притча за Нравствеността и Материалния Интерес, който се сблъскали на един мост. :) Не знам дали има смисъл да я публикувам, толкова тривиално ми звучи към тоя момент.
    Това с последващата намеса на жените ... интересен поглед :)!

    ОтговорИзтриване
  6. @Руми, от лаене полза няма.Нали казват,че куче,което лае не хапе.
    @Емо, няма да стане никога. това са парииии.
    @slavuncho ,така е, но все си мисля, че има начин да се печели и като се спазват правилата. А за жените не си прав! Винаги са на първо място:)
    @Gloxy-Floxy , малките битки печелят войната. Само трябва да са повечко на брой.А на притчата все ще и дойде времето.Може би вече дори е дошло.

    ОтговорИзтриване
  7. В дървата е бизнеса
    Кубика беше 40 лв а днес 70 лв
    За огрев дее

    ОтговорИзтриване