Стадион Искър – Самоков

Не бях ходил скоро на стадиона.


Може би от един мач с Ботев -Пловдив, когато публиката на гостите нахлу на терена. Месните идиоти ги последваха, а полицията безучастно гледаше сеира.
На мен не ми беше интересно. Бях с брат ми и племеницата, която тогава беше на няколко години. Опитвахме се да я измъкнем далеч от стадиона и сред подивелите подобия на хора се зарекох, че това е последното ми ходене на мач.
И преди това никога не ми е било приятно. Дори стадиона да е празен, идиотите са там. Винаги зад теб има някой, който в продължение на два часа повтаря монотонно:
-Съдията е педераст!
В същото време усърдно успява да пълни врата ти с люспи от семки и слюнка.
Иначе стадиона днес изглежда много по-добре.






Мястото е чудесно и когато няма хора е почти толкова спокойно, както стария гробищен парк наблизо.


Някога сутрин имаше повече хора, които тичаха. Аз също познавам всеки сантиметър на червената писта. На мястото на зазиданите прозорци под козирката, беше старата зала за борба, където съм прекарал доста часове. След тренировка пистата изцеждаше и последните ни сили. Без значение, дали беше лято или зима, десетте обиколки си бяха закон. Понякога за разнообразие с по две гирички в ръка. Днес се чудя, защо съм го правил и май нямам логичен отговор.

4 коментара:

  1. Човек иска да бъде на предела на силите си. Тогава шматкащите се мисли в главата му изчезват.
    А какво е дървото от четвъртата снимка?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тогава имах доста енергия, въпреки че имах по-интересни неща. Минах през футбола, баскетбола, гимнастиката, за да стигна до борбата. Може би желанието да се състезавам, ме е водило.
      Ако не бъркам снимката е топола. На оградата е липа, а до козирката освен брезите има и акации.Иначе стадионът е в сърцето на градската градина. Създадена е отдавна и по незнайни причини, най-многобройни са акациите. След тях брезите, тополите и липите. Явор, ясен и бряст почти изчерпват разнообразието. Дори иглолистните са изключение.

      Изтриване
    2. Мерси, Акациите се само размножават най-лесно. Може би така подредени по количество отразяват приспособимостта си към условията там, включващо пресаждане в ранна възраст. Иглолистните много трудно се местят, а много бавно растат в началото, за са се засадят някъде в общественото пространство и да се чака да пораснат.

      Изтриване
    3. За пресаждането на акациите не зная. Лично аз нтака и не можах за захвана акация, когато гледах бонсаи. Не зная, къде бърках.

      Изтриване