Разговор

Вървял Заекът един ден през гората и мърморел:
-Омръзна ми от тази гора и от всички в нея! Уж на всяка крачка срещаш някого, а всъщност си сам. Нито има кой да те изслуша, нито с кого да поспориш.
-Така е!- обадил се Таралежът, който също се разхождал без цел. - Е, не чак никой, но трудно се намират слушатели. Всеки си има свои грижи и не го интересуват другите.
-Миналата седмица, пред дома ми изниква Лисицата. Не бях я виждал от месец, но не съжалявам. И защо мислиш, че се е сетила за мен? Харесала си моя дом, и се настани в него....
-Вчера, докато се разхождах, си изкълчих крака. Тук на пътеката. Боли и не мога крачка да направя. Цял ден не можах да се прибера. Срещна ме един, срещна ме втори, ама се правят, че не виждат. Никой не помогна....
-А пък в неделя Мечката за малко да ме смачка. Тича по пътеката и не се интересува, че в гората има други. Ако не бях отскочил в последния момент, нямаше да съм между живите....
- Прибирам се в къщи и едва ходя, а жената ми се кара, че не съм напазарувал. Хляб нямало в къщи....
-Оплаквам се на Лъва, а той се смее. Вика, че трябвало да благодаря, че още още дишам....
-Тази сутрин, отивам на доктор. При бухала, де. Друг нали няма в гората, а той дори не ме прегледа. Написа ми рецепта от три страници и каза да се обадя, като се оправя....
-Реших да се местя в съседната гора. По-богата е и нали е на Юг, зимите са меки. Да, ама добре, че се отказах. Братовчеда, нали живее там от три години, та ми разправи неща, от които ми щръкнаха ушите....
-Ядове само и ядове. То моите ги остави, ама и децата не слушат. Големият миналата седмица си махнал всички бодли. Такава била модата. Представи си само- таралеж без бодли!
-Омръзна ми от тази гора и от всички в нея! Уж на всяка крачка срещаш някого, а всъщност си сам. Нито има кой да те изслуша, нито с кого да поспориш.
-Така е! Е, не чак никой, но трудно се намират слушатели. Всеки си има свои грижи и не го интересуват другите.
-О! Ежко, това ти ли си? От кога не съм те виждал.
-Зайо, бе! Радвам се, че се засякохме! Да знаеш колко неща имам да ти разказвам.
-Ежко, ежко, чакай да ти се оплача.-Миналата седмица, пред дома ми изниква Лисицата....
-Вчера, докато се разхождах, си изкълчих крака. Тук на пътеката....

2 коментара: